Direktlänk till inlägg 4 maj 2007

Spetsad kryddmix

Av Borttappad - 4 maj 2007 19:41




Trötthet varvas med Herr Å och hans kusiner av den värre sorten samt en kryddmix av huvudvärk, yrsel och något oidentifierbart. Som i alla mixar finns alltid en hemlig tillsats, får väl kalla denna för Å:s lilla spetsning.

 

Misstänker starkt att orsaken beror på ett litet brev, någonting har fått mitt kontor och eller känsla att reagera. Kontorets tumlare går på högvarv och jag kan inte förmå den att sakta ned så jag kan greppa tag i tankarna. Innehållet i brevet var både bra och hoppfullt men ändå har jag fått denna reaktion. Kanske är jag omständlig som individ, måste alltid veta orsaken till allt… hur ska man annars kunna rätta till det som är fel….. nu behöver jag nog veta ännu mer orsak/varför speciellt när det gäller mig själv….

 

Kanske påminns jag om att jag inte lyckats se till att bli frisk än?

Min dåliga självkänsla som än en gång ger sig tillkänna, oduglig som inte ens kan arbeta som alla andra…Listan med tänkbara orsaker kan säkert göras lång, just nu ger sig endast ovan till känna och tanken att jag kanske egentligen bara överdriver min s.k sjukdom…eller bara är en sån som känner efter alldeles för mycket....

 
 
Ingen bild

Egoista

4 maj 2007 20:02

Ibland känner jag igen mig så väl i det du skriver... skulle ha kunnat skriva ditt inlägg själv, misstänker jag (även om jag inte fått några små brev).

Känn efter i magtrakten. Tycker du verkligen att du känner efter för mycket? Är dina hörselskydd enbart en estetisk modenyck? Monterar din älskade ner ringklockan bara för att han har tröttnat på den? Nähä, skulle inte tro det. Ibland tar det tid att bli frisk. Ibland tvekar man om att man gör rätt. Det är naturligt. Men det betyder inte att du simulerar. Tänk om du mycket tidigare sett vartåt det barkade? Kanske är det tvärtom?

Stor kram och förhoppning om en strålande helg,

Egoista

 
marie

marie

5 maj 2007 08:36

Inte LYCKATS bli frisk än? Öh! Var sak har sin tid och låt den ha det kära du. Det går över! Senare!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borttappad

7 maj 2007 08:49

Min mormor brukade alltid säga "Det går över om hundra år" och hon har så rätt så... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Borttappad - 13 november 2007 08:47

...och där försvann allt jag skrev....easy come easy go...

Av Borttappad - 12 november 2007 11:14

med att behålla kontakten med den virtuella världen, tyvärr.   Vågar mig inte på att skriva mer då frustrationen blir lite väl överväldigad här när alla ord bara löses upp i tomma intet. Får prova igen lite senare... ...

Av Borttappad - 11 november 2007 11:50

vad tiden går ovasett om man har roligt eller mindre roligt.   Misstänker att det kommer att ta lite tid att komma igång att skriva igen. Orden strömmar nog inte ut så där automatiskt från kontoret ned till tassaturen längre.   Vi har under en längr...

Av Borttappad - 31 augusti 2007 10:00

...och jag håller äntligen så smått på att acklimatisera mig till vardagen igen. I samband med skolstarten är det så mycket annat som kommer till, inte bara det där med att passa hämt och lämntider. Läxor, gymnastik, matsäck, föräldramöten m.m. Sedan...

Av Borttappad - 20 augusti 2007 12:17

Trodde att jag var tillräckligt mentalt förberedd på att möta verkligheten efter semestertiden. Så här i backspegeln blev det på tok för mycket. Absolut inte för mig men däremot för både kropp och kontor. Kontoret har varit väldigt trött medan kroppe...

Ovido - Quiz & Flashcards